y generation

Наполедък стана много модерно да разделяме потребителите на поколения, като всяко отделно поколение, от което трябва да се интересува и маркетинг отделите, и бизнесът изобщо, носи своята латинска буква. И тъй като търговията днес, предимно, се съсредоточава в интернет, а потребителите там са предимно млади хора, важно е да привлечем именно тяхното поколение. В маркетинга ние го наричаме поколението Y…

Поколението Y се характеризира не само с факта, че включва в себе си млади хора на възраст от 20 до около 30 годишна възраст, но и това, че обичат да пазаруват онлайн, защото те просто обичат да са онлайн, защото новите технологии ги привличат изключително много. Нещо повече – поколението Y не може да живее без любимите си джаджи. И в тази насока бизнесът трябва да се ориентира именно към тази страст на това поколение, за да го задържи, за да го накара да бъде фен и на неговите продукти, услуги и дори ако искате каузи. В тази връзка, ние ви приготвихме няколко работещи бизнес тактики, които ще спечелят поколението Y на ваша страна като фирма, търговец или човек, търсещ последователи. Ето ги и въпросните тактики:

1. Забравете за директния маркетинг и още по-директната реклама
Каквото и да е посланието ви, то трябва да бъде поднесено плавно и деликатно. Точно защото поколението Y e толкова информирано, то е и наясно с вашата цел – вие искате да натресете продукта си, да продадете стоката си, да пробутате услугата си. Поколението Y не обича да бъде притискано да купува и да си харчи парите. То иска да бъде примамено, но не очевидно, а да бъде наистина заинтригувано от вас, за да си даде сметка, че вашата продукция представлява нещо наистина стойностно и за да разбере, че няма да си изгуби времето или парите с вас.

2. Бъдете настроение приятелски към хората от поколението Y
Тези хора искат да бъда изслушвани, а не само да слушат. Те искат да видят, че вие разбирате нуждите им. Всъщност, поколението Y очаква от вас да сте наясно с това от какво има то нужда. И само ако вие сте наясно с това, вие и ще сте наясно какво трябва да продадете на тези хора. Прекалено формалните отношения не им допадат. Те знаят, че и вие като тях сте обикновени хора и най-вероятно също се нуждаете от същите стоки, от които и те. И още по-вероятно е, че и вие ползвате същите услуги като тях. Само когато създадете истински здрава, приятелска връзка с поколението Y, то ще ви възприеме на сериозно.

3. Кажете им нещо интересно, разкажете им приказка
Защото те знаят баналните трикове на маркетинга и те са чували всичко скучно и постоянно повтарящо се из интернет и по останалите медии. Ако им разкажете интригуваща история, те ще останат на сайта ви. Ако им кажете виц, докато си пътуват с колата и слушат радио, те ще останат на станцията, няма да превключат на друга, за да пропуснат рекламата ви. Грабнете ги с нещо, от което те се вълнуват – духовен живот, музика, нови тенденции, всичко, което би вълнувало един млад човек!