Бизнес, Уроците, Талант, Знания, Безплатна, Евтина, Реклама, Скъпо, Конкуренция, Маркетинг

Всички знаем, че в бизнеса макар и да няма правила, съществуват такива принципи и общи практики, към които е по-добре да се придържате, отколкото да пренебрегвате. Често обаче, бизнесмените си мислят, че разбират от всичко и остават в сянката на собствените си грешки и неправилни подходи към успеха, добрия мениджмънт и отличното разбирателство с целия колектив. Разсъждавайки върху всички тези неща, решихме да ви запознаем именно с тях – с бизнес уроците, които обикновено научаваме по трудния начин.

1. Има случаи, в които дори и да вложиш всичките си усилия, талант и знания, просто няма да успееш да завършиш преговорите със сключване на изгодна за вас сделка. Така седят нещата не само в бизнеса, но и по принцип в живота. Колкото и да сме се борили за нещо, то не винаги се получава така, както го искаме да се получи. И за да не се втеляваме в неуспехите си, а да се фокусираме върху новите успехи, тези случаи по-добре да бъдат забравени максимално бързо.

2. Няма как да се научиш на нещо ново, ако не ви е присъщо качеството да слушате. Да слушаш в бизнеса съвсем не означава да си пасивен или неинициативен. Точно обратното. В бизнеса е супер препоръчително да попивате като гъба и опит, и знания от хора, които смятате, че са биха могли да бъдат за вас модели за подражание.

3. Безплатната или евтината реклама винаги излиза скъпо. Един мъдър човек е казал: Никой бизнес не е по-голям от рекламата си. Затова и рекламата е от такова голямо значение и икономии за вашето предприятие не трябва да се прави от нея.

4. Талантът и знанията никога не са достатъчни за водене на успешен бизнес. 70% от тази мисия зависи от вашия труд и усилията, които полагате ежедневно. Бизнесът е като да имаш дете, за което ще се грижиш цял живот, колкото и много да порасне.

5. Конкуренцията не винаги е права. И ако вашите конкуренти разчитат на нещо конкретно, на новаторска идея, на определен подход и им се получава, това не означава, че и при вас ще сработи дадената стратегия.

6. Ако досега не сте се сблъсквали с провала, то тогава все още не знаете и какво е истински успех. Победите и загубите вървят ръка за ръка в бизнеса. Никога няма такова нещо като постоянство и постоянен успех. Успехът се гради и в този градеж влизат и уроците, които си вземаме след поредното падение.

7. Ако не се възползваш от абсолютно всяка дадена ви ситуация да прокараш директния си маркетинг на събеседника срещу теб, който и да е той, ти не можеш да правиш бизнес. Винаги се замисляй, че шансът може да е тук и сега и по-късно, когато разбереш, че си го пропилял, наистина ще е късно. Така че, кажи да на възможностите и на правилното им използване чрез удачни маркетинг подходи.