Бизнес, Уроците, Талант, Знания, Безплатна, Евтина, Реклама, Скъпо, Конкуренция, Маркетинг

Без значение към коя сфера от икономиката е ориентиран вашият бизнес, никога не забравяйте, че един от най-важните ви отдели е търговският. Търговският отдел носи печалбата, той прави крайната стратегия за намаляване на разходите, респективно за увеличаване на приходите. Неговите служители са отговорни за привличането на нови клиенти, както и за запазването на редовните и лоялните сред вашата аудитория. При всички случаи обаче, какво и във всеки друг отдел, мотивацията в търговския ви департамент рязко може да спадне. Говорим не генерално за мотивация за работа, а за онзи хъс, за амбицията за още и още резултати. Но не се притеснявайте, скъпи приятели. Вашите бизнес цели няма да се провалят и вашия търговски отдел ще продължава да бъде все толкова успешен и продуктивен. Важното е да поддържате мотивацията във вашия търговски отдел, а следващите съвети ще ви покажат как точно да стане това:

1. Уведомявайте ги за всяка промяна
Истинско неуважение е който и да е отдел да действа независимо от търговския и още по-лошо: да не му подава всяка направена промяна. Само си представете какъв срам би изпитал който и да е служител от търговския служител, ако разбере, че продуктът им е с нова опаковка или нов уебсайт от клиент. Тези служители трябва да са в течение на всичко, а промените – да са съгласувани с тях.

2. Обсъждайте с тях всичко!
Дори да сте босът на фирмата, съвсем не е под нивото ви да сте поясно със служител от търговския отдел. Това ще ви спести много време и проблеми за напред, а и тези служители обикновено са най-осведомени за всичко, което се случва в компанията ви. Тоест докато обсъждате всичко с тях и ги поставяте на един вид пиедестал, вие имате и втори личен асистент до себе си, който да ви поправи, ако сгрешите или да ви даде бързо решение на възникнал проблем.

3. Не увеличавайте числеността на отдела си в момента, в който усетите възход
За разлика от маркетинг отдела или цеха за производство, търговците не трябва да стават прекалено много във фирмата ви. Не само че това би било прахосничество и излишни разходи, но и ще намали КПД-то на всеки един от наличните ви търговци. Те ще се потиснат застрашени от новите пристигащи колеги (все пак са търговци, да не забравяме за това и имат нюх за конкуренция!).

4. Не прекалявайте с новите цели!
Хубаво е да вдигате летвата в търговския отдел, но когато една задача не е постижима, можете да свалите мотивацията на всеки един свой служител. Не забравяйте, че макар те да са от един отдел, са индивидуални личности и някои се мотивират от невъзможното, но повечето се демотивират.

5. Сведете до минимум безсмислените им задачи
Става въпрос за задачи, които не влизат в правомощията и основните им задължения – най-вече административни дейности. Търговците са дейни хора и седенето на едно място с механична работа ще ги отегчи до болка, а с това ще падне и мотивацията им за нови успехи. В тази връзка, ако ще назначавате нови хора във фирмата си, не ги слагайте в търговския, а в административния отдел.